Naturlig Dressyr Ewa Angantyr

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Lite bilder från Florida!

Av Ewa Angantyr - 17 november 2011 08:40

Jag har ju tappat bort alla mina inlägg från min intensivkurs hos Karen Rohlf i Florida så jag lägger in lite nya bilder idag!


 
Här är jag med min fina Nautica som är ett halvblod, 9 år.  Vi fick fyra veckor tillsammans men sedan skadade hon sig troligtvis i boxen och fick åka hem till sin matte för vila. Nautica hade enormt stor trav och jag fick verkligen kämpa på med att lösgöra mina höfter för att kunna sitta ned på henne i trav. Galoppen var härlig!   

       
När Nautica åkt hem så fick jag låna en av Karens hästar!   Han heter Jedi och är National Showhorse dvs korning mellan arab och American Saddlebred.  Han var högt utildad i westerridning innan han kom till Karen för fyra år sedan. Hos Karen är han utbildad i dressyr förståss.  En mycket ädel, känslig och lyhörd kille som gjorde sitt bästa varje gång.

Han gav mig svar direkt när jag gjorde rätt och även när jag gjorde fel!!  Sista veckorna tränade vi mycket på förvänd galopp och galoppombyten. Super-Jedi!
       
Karen undervisar entusiastiskt och med stor inlevelse!  Hon är bara bäst!
Detta stod det på muggen som jag fick av Karen på avslutningen.  Alla fem fick sin personliga mugg med text som Karen hittat på om oss. Gulligt!!

    Mitt bevis på att jag genomgått denna underbara kurs!! 
 
Jag, Jedi och Karen sista dagen innan hemresa!


Jag är så lycklig och tacksam att jag fick den här chansen att åka till Karen. Jag hade aldrig varit i USA och stannar 11 veckor första gången.  Jag gillade USA och Florida även om det var väldigt varmt. Oftast mellan 30-35 grader men jag föredrar det mot minus 15 grader...   Det bästa var att få undervisning av Karen varje dag och få umgås med fyra lika hästtokiga tjejer i 10 veckor. Hästarna var underbara och alla gjorde stora framsteg på kursen.   //Ewa 

 
 
Magda

Magda

17 november 2011 20:54

Förstår att det verkligen måste varit en dröm att fått vara hos Karen!
Fina bilder på killarna i hagen!

http://www.descarada-de-fenix.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa Angantyr - 23 januari 2014 11:42


Hej! Jag har nu inte skrivit på denna bloggen på över ett år och känner inte heller att jag har tid just nu att göra det.  Kanske fortsätter jag så småningom men i dagsläget om du vill veta vad som händer med Naturlig Dressyr så skicka en vänförfråga...

Av Ewa Angantyr - 27 december 2012 00:15

Vi har haft  en skön helg och gott om tid att förbereda all mat och alla klappar.  Det kom så härligt mycket fin snö och var några grader kallt men tyvärr så började det töa bort dagen innan julafton.  Det var ändå en hel del kvar så en vit jul blev ...

Av Ewa Angantyr - 14 december 2012 09:25

Riverdance är en kille som är orolig och rädd av sig.  Ganska vanligt att de svanska halvbloden är tittiga, oroliga och flyktbenägna.  I min mening så avlar man för myckeet på gångarter och för lite på temperament.  Det är så mång ryttare som inte kl...

Av Ewa Angantyr - 12 december 2012 10:48


Jag har just skrivit en artikel för Naturalhosremanship.ifokus.se om True Connection så jag ut den här oxå!!   Vad är True Connection Del 1 Jag hade förmånen att kunna vara med på en kurs i England för Ingela Larsson-Smith som grundat begreppet...

Av Ewa Angantyr - 3 december 2012 22:16

Lillebror har ju påbörjat piaffen och nu tränar vi det ganska frekvent så vi kan komma vidare.  Han är så ambitiös och vill så mycket att det ofta blir galopp på stället eller levad men jag väntar ut honom till han har enjämn och fin travtakt några s...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!! Här kommer jag skriva om hur jag tränar mina hästar så naturligt som möjligt!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards