Naturlig Dressyr Ewa Angantyr

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Förbereder för kursen för Karen Rohlf

Av Ewa Angantyr - 28 december 2011 15:29

Nu börjar det hända saker! Jag har varit runt här i Skåne och tittat på anläggningar där vi kan vara med 8 hästar boende, tillgång till teorirum och ett bra ridhus.  Väntar nu bra in svar agående kostnader.

Jag har även hittat ett ridhus i närheten där jag kan hålla letioner och även ha endagarskurser så det är verkligen toppen! Det är ett fint ställe med tillgång till toa, kök och värme för fotfolk/medhjälpare. Så vill du kunna träna något för mig under vintern så hör av dig!!

Jag kommer börja åka dit med Lillebror så fort jag hittat en transport. :)


Hann inte med nåt mer än mockning och lite pyssel med hästarna idag. Har plockat fram selen till Winzent så vi kan ta en tur när det inte regnar.  Alla småpojkarna är sugna på aktivitet nu!!! 


Ingen idé att ta några bilder i detta grådask så jag slänger in lite häsrliga sommarbilder istället!  Varsågoda!!


Här är jag med "min" Jedi som alltid la sig ner en stund i hagen efter ridningen.  Florida 2011. 


Här är Lillebror och jag på kurs för 5-stjärninga Parelliinstruktören David Lichman. Sommaren 2010. 


    Mina fina föl, Amiir och Dante. Sommaren 2010.  Mamma till Amiir i mitten.


  


  Tuva är djupt koncentrerad när hon fick låna gamla fina Effi av Martina!

 


  Martina och Effi på NH-kurs i Skäfshult. Extreme friendlygame!!  Mamma Hillevi är med och hjälper till!  

   


 Ha det nu gott alla därute!!  //Ewa

 
 
Lisa

Lisa

29 december 2011 19:06

vad menar du med munkavle? :O Han har bara pullarträns?
-Från kommentaren på mig blogg , inlägget "biiiild"
/Lisa

http://blackieboyforever.bloggplatsen.se

Ewa Angantyr

29 december 2011 19:22

Jag menar att med pullarträns så stänger man igen hästens mun med två remmar och det blir ungefär som att sätta munkavle på sin häst. Hästen visar med stor tydlighet med sinmun vad den tycker om bettet och om den får för hårda tygeltag. Kan de då inte öppna munnen så kan den inte visa det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa Angantyr - 23 januari 2014 11:42


Hej! Jag har nu inte skrivit på denna bloggen på över ett år och känner inte heller att jag har tid just nu att göra det.  Kanske fortsätter jag så småningom men i dagsläget om du vill veta vad som händer med Naturlig Dressyr så skicka en vänförfråga...

Av Ewa Angantyr - 27 december 2012 00:15

Vi har haft  en skön helg och gott om tid att förbereda all mat och alla klappar.  Det kom så härligt mycket fin snö och var några grader kallt men tyvärr så började det töa bort dagen innan julafton.  Det var ändå en hel del kvar så en vit jul blev ...

Av Ewa Angantyr - 14 december 2012 09:25

Riverdance är en kille som är orolig och rädd av sig.  Ganska vanligt att de svanska halvbloden är tittiga, oroliga och flyktbenägna.  I min mening så avlar man för myckeet på gångarter och för lite på temperament.  Det är så mång ryttare som inte kl...

Av Ewa Angantyr - 12 december 2012 10:48


Jag har just skrivit en artikel för Naturalhosremanship.ifokus.se om True Connection så jag ut den här oxå!!   Vad är True Connection Del 1 Jag hade förmånen att kunna vara med på en kurs i England för Ingela Larsson-Smith som grundat begreppet...

Av Ewa Angantyr - 3 december 2012 22:16

Lillebror har ju påbörjat piaffen och nu tränar vi det ganska frekvent så vi kan komma vidare.  Han är så ambitiös och vill så mycket att det ofta blir galopp på stället eller levad men jag väntar ut honom till han har enjämn och fin travtakt några s...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!! Här kommer jag skriva om hur jag tränar mina hästar så naturligt som möjligt!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards