Naturlig Dressyr Ewa Angantyr

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Ewa Angantyr - 4 september 2012 22:40

Tuva sjuk.  Feber som går upp och ner...   Hon är ändå så pass stor att jag kunde lämna henne en timme på förmiddagen och har en lektion i Ulatofta.  Vi hade halva lektionen från marken och halva uppsuttet. Pratade grunder och kommunikation.  Det gick bra och vi fyllde på släpet med jättefin halm som jag fått köpa.  Hem med släpet och Rebecca och nästa lektion var i Påarp. En väldigt fin bruksnordis som var fint grundtränad i dressyr.  Kul!

Sedan hem för att träna med River.  FG, moving massage, FG, moving massage....  söker sig lite, lite framåt, neråt och genast får bakbenen ett längre steg..  Vi kunde leka lite med att öka energi och minska energi.  Känns positivt. 

Sedan fick han stå inne med Hidalgo och sitt back-on-track-täcke. Myyys!.


Rebecca red sin Norna och vi hämtade hem Amiir och Harley.

Ikväll gick alla unghästarna ut tullsammans.  17 grader varmt ute ikväll!!


I kväll var vi i Tollstorp där jag hittat ett hörnskåp till köket.  Jättefint var det men vi orkade inte få in det ikväll.. Nödproviant...pizza...


Ny dag i morgon...  Godnatt....


 

Maria med sitt fina sto!



Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!! Här kommer jag skriva om hur jag tränar mina hästar så naturligt som möjligt!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards