Naturlig Dressyr Ewa Angantyr

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Ewa Angantyr - 3 oktober 2012 00:00

Blev så inspirerad i helgen av körlektionerna så Hidalgo fick prova på lokselen idag!  Kanske vore kul att köra in honom?  Kan ju träna honom så han kan harva ridbanan och hagarna. Bra träning!  Köpa vagn till honom blir dyrt.  Jag har ju just köpt en parvagn till mina russin. Blev ett stort hål i kassan...  Men man kan ju hitta en begagnad elegant gigg... eller en maratonvagn... eller en fin wurst. Han skulle bli sååå fin, Hidalgo.  Allt passar ju en skönhet!   Suck...

   


Jag lät honom bekanta sig med selen en liten stund. Han nosade lite och sen var det klart.  Jag lyfte upp selen på ryggen...ingen reaktion.  Spände fast lokorna löst, däckelgjorden, bukgjorden och la sedan dit bakselen.  Ingen reaktion.  Hidalgo var glad som en speleman, som vanligt.   Så vi gick ut i skogen på promenad!   Vi gick in i bokskogen, traskade över stock och sten och sedan gick vi hem igen.  Mysigt.


Sedan var det dags för River.  Fortsatte vå friendly game träning och övergångar från skritt till trav med bibehållen låg hals.  Inte helt lätt.  Det innebär att ändra sitt rörelsemöster drastigt.


Tiden rusar iväg och det var dax att hämta Tuva från skolan och kören.  Tänkte överraska henne så jag fixade iordning Winzent med sadel och så gick jag. Tuva blev överlycklig och red hem. Winzent behöer komma igång nu när han är friskförklarad.  Vi har ju oxå sagt att vi ska ställa upp att köra på julmarknaden i Önneköp!  I par med Lego.  Bara två månader dit så vi får ligga i!!

 


Så red Tuva Waldemar och jag jobbade med Lillebror i långa tyglar.  Det gick fint och efter en paus tog jag av grimma och tömmar. Jag bad Lillebror komma till pallen, vilket han tyckte var en bra idé. Jag satt upp och red barbacka och utan något på hans huvud. True connection.  Tuva sa; det DÄR är verkligen freestyle! 

Vi avslutade med galopp och Lillebror var connectad hela tiden. <3 <3 <3


Sen kom det två killar som skulle se var jag vill ha min sadelkammare och de mätte och fixade till klockan var 20.30.  Sen blev det gröt till Tuva och mackor till mig.   Nu dax att hoppa i säng!!


Kärleksört som växer i skogen!

 







Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!! Här kommer jag skriva om hur jag tränar mina hästar så naturligt som möjligt!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards