Naturlig Dressyr Ewa Angantyr

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Ewa Angantyr - 4 oktober 2012 21:38

Oj nu har det gått lång tid igen. Så svårt att hinna sitta och skriva en stund??  Njae, det är väl en prioriteringsfråga men på kvällarna är man betydligt tröttare nu när vintermörkret kommit.  Sedan har jag ju inte ännu hittat någon ny working-student så jag gör allt själv.  Hoppas hitta någon bra tjej/kille snart!!

Det har i allafall hänt lite sedan sist!  Jag har haft kurs i Jämtland och Vimmerby och en hel del lektioner runtom kring i Skåne.  Det är roligt med dessa elever som bokar in varannan vecka eller en gång i månaden så dt blir kontinuitet i träningen.  Man märker ganska fort resultat när man gör så. Eleven blir mer motiverad av att träna mellan träningarna och det hinner inte "gå tillbaka" för mycket mellan gångerna.  Flera elever har börjat med NH för de inser att man behöver en viss grund för att dressyren ska gå  bra.   

River har varit på återbesök hos veterinär/kiropraktor och var betydligt mjukare i ryggen men låst på vänster sidan i sin SI-led.  På hemvägen fick han för sig att sparka på bakluckan ett antal gånger så jag hoppas det inte var ogjort arbete att behandla honom idag..   Annars så är det forfarande mycket friendly game och  träning på att länga överlinjen.  


Jag har suttit på Hidalgo ett par gånger till och känner att han nu är färdig att gå ut i skogen. Behöver ha med mig en lugn häst så det får nog bli Tuva och Legolas.    Ska bli kul. Hidalgo är fortfrande lite vinglig förståss och det kommer bli nyttigt för honom att gå ut i skogen. 

 



Vi har äntlige satt ihop Legolas och Winzent i par!!  Det gick jättebra och Fredrik var här och hjälpte oss med alla inställningar.  Det är ju mycket som ska ställas in med nya selar och vagn men till slut kunde vi köra en liten sväng.

Ingen av dem har gått i par innan så det var spännande.  Lego är rutinerad och tar det hela med ro och Winzent är pigg och framåt.   Jag ska köra dem på julmaknade i Önneköp den 8:e december så jag behöver träna dem regelbundet fram till dess.  Får höra med grannfrun om hon kan vara med mig några gånger ;)  Vill inte köra dem helt ensam de första fem gångerna i alla fall.  


  Så en härlig bild på Tuva och Waldemar.  De kommer så bra överens och passar så fint ihop.


 


Vi har ändrat layout på hemsidan. Vad tycker ni om den nya versionen???

www.naturligdressyr.se


//Ewa


Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!! Här kommer jag skriva om hur jag tränar mina hästar så naturligt som möjligt!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards