Naturlig Dressyr Ewa Angantyr

Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Ewa Angantyr - 31 oktober 2012 21:54

Haft en toppendag!!  Först sovmorgon till 07.30.  Tycker att när Tuva har lova kan jag passa på att sova en timme extra och när vaknar man??  06.30!!  Får kämpa med att ligga kvar en timme!  Ljust ute och tupparna gal...   undrar varför vi har TRE tuppar????  

Nåväl det är skönt när man väl kommer ur sängen och kan brygga en kopp gott kaffe!  Sen ut och kolla hästar, ge hö, släppa ut de högljudda tupparna med tillhörande tysta hönor och ge baggis lite hö.  Mocka åt katter och se till att hunden får mat.
Sedan väcker jag min Princessa som har ett uppdrag på morgonen!  Rida ut med med Gunillas barn-barn som är 10 år!

Gjorde skramlade ägg och korv till Princessan och själv åt jag som vanligt musli med a-fil. En massa extra nötter och filéad apelsin.  Mums.

Gunilla kom kl 10 och följde med tjejerna på ridtur.  Tuva på Waldemar och Lisa på Legolas.  Mysigt!


Jag passade på att mocka i hagarna och åka och köpa lite fikabröd.  Typiskt att bageriet var stängt!! Fick köpa tråkigt glutenfritt på affären :(

Därefter skjutsade jag Tuva till en kompis som ville leka och började med att ta in River. Vi gjorde friendly game i en halvtimme..  han blir bättre och bättre.  Mycket sidvärtsrörelser i skritt och trav och även övergångar till galopp.  River är mjuk i ryggen men oren i bakdelen.  Veterinären gjorde böjprov på alla fyra utan reaktion.  VAD är det som stör honom????  Han stretchar i trav i höger varv men inte i vänster..


Fortsatte med Amiir.  Han kom ihåg allt från förra lektionen och började väldigt låg och avspänd.  Gjorde vändningar från hö till vä och tvärtom med bibehållen låg och avspänd rygglinje.  Känner att dessa urgrunder för honom är så otroligt viktiga! 


Sedan tog jag ut finaste Hidalgo och tömkörde honom ut i skogen.  Han var pigg och glad och det tog en stund att få honom att lyssna på stopp.  Men det gick bättre och bättre och han är en verklig goding!! 


Dax att åka med transporten på lagning och köpa hönsfoder, fårfoder och kattfoder, hämta Tuva och fixa klart i stallet.  Väl inne så var klockan 19.30 och jag lagade spaghetti med köttfärssås.  Passade på att duscha när spaghettin kokade. Nu har Tuva lagt sig och jag är oxå färdig för sängen....  Sov Gott!!  Ewa





Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!! Här kommer jag skriva om hur jag tränar mina hästar så naturligt som möjligt!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards