Naturlig Dressyr Ewa Angantyr

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Ewa Angantyr - 3 december 2012 22:16

Lillebror har ju påbörjat piaffen och nu tränar vi det ganska frekvent så vi kan komma vidare.  Han är så ambitiös och vill så mycket att det ofta blir galopp på stället eller levad men jag väntar ut honom till han har enjämn och fin travtakt några steg så kommer beröm, vila och tankepaus.  Sist jag var ute fick vi tre-fyra gånger riktigt fina piaffsteg. 

Han kommer under sig och vinklar sina leder i bakbenen.  Än så länge är han hög i formen och det kommer att bli bättre med bättre självförtroende.  Lillebror har ju väldigt lätt för att spänna sig, bli orolig och spänd och jag får hela tiden balansera på gränsen på vad han klarar.  
Han är väldigt duktig och det är så roligt att leka med piaffen!

   


Riverdance har jag börjat rida nu men men min Eponasadel passar inte!  Första häst jag haft hemma som den inte passar!  Har provat in Wintec dressyrsadel med cairsystem och den funkar!  River har fortfarande problem med spårning och att använda sin rygg men han har blivit betydligt lugnare i sinnet.   Rider honom i en låg form och kan hjälpa honom bra med sitsen.  Han är så snäll och vill så väl att man blir nästan rörd..   Så fin kille som haft så stora probelm..


 


Winzent och Waldemar har varit på julmarknad!  Ponnyridning i Hörby.  Tyvärr visade Winzent tydliga tecken på att ha ont i ryggen så jag tog ur honom ur ponnyridningen och Waldemar fick jobba vidar själv.  Båda var så fina i miljön. Lugna och trygga.  Det var marschaller, barnvagnar, tält, musik, bussar, andra hästar osv och båda två tog det väldigt bra!  Skönt.



Har nu fått tid för Winzent så han blir kollad innan nästa helg då vi ska köra på Önneköps Julmarknad.


Och vintern har kommit till Skåne!!  Härligt med snö och minusgrader!!  Om 19 dagar vänder det och går mot ljusare tider igen!!!


//Ewa







Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!! Här kommer jag skriva om hur jag tränar mina hästar så naturligt som möjligt!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards