Naturlig Dressyr Ewa Angantyr

Alla inlägg den 28 september 2012

Av Ewa Angantyr - 28 september 2012 00:00

Idag var det Rebeccas sista dag som working-student här på Missnegården..  Rebecca har varit en väldig resurs för mig och självgående med goda idéer. Hon har en god Parelligrund och har fått lära sig mer om biomekanik, körning och dressyr.  Hon har haft möjlighet att vara med mig på kurser och fick även en plats på Karen Rohlf-kursen. 
Rebecca har gjort stora framsteg med både Harley och Waldemar.  Harley har gått från ganska ohanterad slyngel till ridbar ungdom! Som blivit tränad i de sju lekarna, fått lära sig vett och etikett och gränser. Harley har även blitiv tömkörd med lokselen.  Känns som han nu får vila från "ridningen" till våren och fortsätta med inkörning under vintern.  Du har gjort ett superjobb med honom, Rebecca!!

Waldemar var mer hanterad men hingstig och okoncentrerad. Han tar nu sina "jobb" på fullaste allvar. Rebecca har kört in honom och även suttit på honom. Hon har gett Tuva lektioner i NH och freestyle. Mycket uppskattat!!

Nu ska Rebecca plugga vidare men jag hoppas förståss att vi håller kontakt i framtiden!!  Rebecca är en sådan naturbegåvning med hästar så hon kan komma hur långt som helst!


Jag började dagen med Lillebror. Vi övade on-line med halv steg mot piaff.  Sedan gjorde Rebecca Harley (som jag filmade, kommer sedan) Först on-line och sedan upp på ryggen. Rida, dirigera, avstyra, uppmuntra, Gick fint! 


Riverdance har nu stretchen i skritt ganska bra.  Övergångar till trav, sidvärts. Idag hade jag "body-wrap" på honom och han tyckte det var lite konstigt. Speciellt i galoppen..  Men vi kommer närmare   och närmare avspänd rygg och hals..  Fortfarande väldigt mycket friendlygame. mest från zon 4 och 5.


Hämta Tuva, äta lite och så mot Malmö!  Vi tog bilen till Hörby, buss till Lund och tåg till Malmö.  Det tog lite ddrygt en timme. Strosade runt lite, köpte en fleecetröja och ett par mjukisbyxor till Tuva sedan gick vi till Lilla Torg. 


Åt god mat och såg sedan film   en "Cockpit".  Rolig, lättsam och stundtals skrattade jag högt!


Åkte tåg och buss hem igen och tog in Lillebror. Regnet hade nog pågått en stund och han skakade av köld..  Torka bort vatten och på med gosigt fleecetäcke..  Även Winzent och Waldemar fick komma in.


I morgon bär det av till Göteborg igen. Lämna Rebecca på stationen och sedan lektioner hela eftermiddagen och hela lördag. Ska bli roligt!!!  Hoppas det inte blir för mycket regn!!


Bästa Rebecca!!



//Ewa

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!! Här kommer jag skriva om hur jag tränar mina hästar så naturligt som möjligt!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards