Naturlig Dressyr Ewa Angantyr

Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Ny bloggplats...

Av Ewa Angantyr - 9 november 2011 19:36

Jag har gett upp på att hitta min gamla blogg.  Om någon har tips om hur jag ska få tillbaka den eller åtminstone få chans att skriva ut den så hör gärna av er!!  Jag har hela min dagbok från min fantastiska resa till Karen Rohlf i Florida där! 

Nu till träningen!

Jag kom på att jag fuskat lite med freestylen så de sista 9 dagarna har jag BARA övat på freesstyle helt utan tyglar och med två ridsticks. Jag märker hur Lillebror oxå fuskar och att jag måste vara ännu mer noggrann i min sits och ridning.

Nio dagar i sträck gav fint resultat och nu kan vi återigen skritta, trava och galoppera med bara sitshjälper och med en häst som helt har lämnat över vägen till mig. Nu blir det en paus för Lillebror i freestylen och en vecka med bara libertyträning.
Hidalgo är ju så himla söt och underbar!  han är alltid glad och positiv och när jag än kommer ut till hagen så kommer han i full galopp!  Vi promenerar i skogen och går på playbanan. leker lite med de sju lekarna och så myser vi i stallet med klistunder och bortning. 

Harley ska komma hem igen. Tyvärr fukade det inte hos fodervärden så nu får han stanna hemma och tränas av mig istället.  Plats finns ju och då blir de fyra ungpojkar som kan leka och slåss i hagen! 

Hagans hovar är något bättre även om de inte är bra.

Amiir har haft ett kolikanfall. I söndagsmorse ville han inte gå upp i boxen utan ville rulla och rulla i boxen.  Vi turades om att promenera honom var 30:e minut hela dagen.  På eftermiddagen började han bli bättre och på kvällen var han helt pigg igen. Phuuu!   Kolik är inte roligt!!! 


Nu hoppas jag att den fina hösten håller i sig så can fortsätta träna!!!   //Ewa

 
 
Ingen bild

Heli

9 november 2011 23:33

Vad tråkigt... Kunde verkligen inte supporten hjälpa dig? Det borde finnas någon back-up på deras server.

Ewa Angantyr

16 november 2011 08:37

hittar varken e-post, tel eller något annat sätt att få tag på någon ansvarig... Ja, det är väldigt trist!

 
Beatrice & Otto

Beatrice & Otto

16 november 2011 15:56

Om det är hos bloggplatsen: support@bloggplatsen.se

http://www.lillaotto.bloggplatsen.se

Ewa Angantyr

16 november 2011 16:23

nej, det är hos bloggagratis.se Bloggplatsen administrerade även den förut men inte nu längre :(

 
Annica

Annica

16 november 2011 20:47

http://ekbacken.bloggagratis.se

är den den bloggen du söker?

http://bliip.bloggplatsen.se

Ewa Angantyr

16 november 2011 21:02

Nej, det är en gammal blogg... min blogg fanns på www.naturligdressyr.bloggagratis.nu
//Ewa

 
Ingen bild

Li

6 december 2011 20:16

Hej!
Jag hade också en blogg på bloggagratis.nu. Jag är helt knäckt för jag inte kommer åt den och har inte kunnat komma i kontakt med någon. Du har fortf inte kommit tillrätta med din förra blogg? Måste finnas nåt man kan göra.

Ewa Angantyr

19 december 2011 21:07

Ja, det är helt ofattbart att det inte går att få tag på någon som kan hjälpa oss "drabbade". Jag skulle vilja skriva ut den.... :-(
Hittar du nån lösning så hör gärna av dig!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa Angantyr - 23 januari 2014 11:42


Hej! Jag har nu inte skrivit på denna bloggen på över ett år och känner inte heller att jag har tid just nu att göra det.  Kanske fortsätter jag så småningom men i dagsläget om du vill veta vad som händer med Naturlig Dressyr så skicka en vänförfråga...

Av Ewa Angantyr - 27 december 2012 00:15

Vi har haft  en skön helg och gott om tid att förbereda all mat och alla klappar.  Det kom så härligt mycket fin snö och var några grader kallt men tyvärr så började det töa bort dagen innan julafton.  Det var ändå en hel del kvar så en vit jul blev ...

Av Ewa Angantyr - 14 december 2012 09:25

Riverdance är en kille som är orolig och rädd av sig.  Ganska vanligt att de svanska halvbloden är tittiga, oroliga och flyktbenägna.  I min mening så avlar man för myckeet på gångarter och för lite på temperament.  Det är så mång ryttare som inte kl...

Av Ewa Angantyr - 12 december 2012 10:48


Jag har just skrivit en artikel för Naturalhosremanship.ifokus.se om True Connection så jag ut den här oxå!!   Vad är True Connection Del 1 Jag hade förmånen att kunna vara med på en kurs i England för Ingela Larsson-Smith som grundat begreppet...

Av Ewa Angantyr - 3 december 2012 22:16

Lillebror har ju påbörjat piaffen och nu tränar vi det ganska frekvent så vi kan komma vidare.  Han är så ambitiös och vill så mycket att det ofta blir galopp på stället eller levad men jag väntar ut honom till han har enjämn och fin travtakt några s...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!! Här kommer jag skriva om hur jag tränar mina hästar så naturligt som möjligt!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards